27. April 2025, 22:08:08 *
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte.
Da niste izgubili svoj aktivacioni e-mail?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije
 
Stranice: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Idi dole
  Štampaj  
Autor Tema: Tabarka, spirala ili cilindar?  (Pročitano 134012 puta)
0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.
Vlajko
Stariji član
***

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Starost: 48
Lokacija: Šabac
Poruke: 62

OS:
Windows XP
Browser:
Safari


« Odgovor #30 Poslato: 27. Jun 2012, 17:23:37 »

Imam problem sa kondenzatorom u obliku cilindra jer je prošupljio i nemože da se okrpi, star je preko 70 godina pa mi je potrebno da kupim novi, da li mi neko može reći gde mogu da kupim i kolika je cena. Hvala unapred
Sačuvana

Bolje vino u stomaku nego voda u kolenima !!!
bistrica
Administrator
*****

Van mreže Van mreže

Lokacija: BiH
Poruke: 3.798

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #31 Poslato: 28. Jun 2012, 11:35:48 »

Jedino da ti napravi neko od lokalnih kazandžija. Cijena materijala je cca. 120 EUR-a, vjerovatno su i „ruke“ tu negdje.
Sačuvana

Znanje se množi dijeljenjem.
U potragu za istinom se može krenuti samo onda kada se dovede u pitanje neko vjerovanje koga smo se do tada čvrsto držali.
rnovak
Stariji član
***

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Poruke: 129

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #32 Poslato: 25. Februar 2013, 11:11:30 »

Nedavno sam prvi puta založio peć, spojio hladilo i prodestilirao nekoliko litara (destilirane) vode radi čišćenja kotla. Shvatio sam da mi je kotao, kapak, cijevi...sve prljavo na najjače - imat ću posla za očistiti to pošteno.

Osim toga, nakon što sam napunio hladio vodom da i njega isprobam, primijetio sam da cijev u hladilu pušta pri vrhu (imam hladilo od oko 200L sa spiralnom cijevi). Ne pušta značajno, odnosno rupa nije velika - duž prvih 20ak cm cijevi stvaraju se mali mjehurići... Sad je cijev još prepuna kamenca kojeg moram očistiti, pa ću tek vidjeti koji su razmjeri problema. Da stvar bude gora - izgleda da je rupa s donje strane pa je prilično nedostupna. Cijev je s donje strane hladila zavarena, tako da ne dolazi u obzir njeno skidanje i krpanje...

Da li ima smisla zamijeniti samo probušeni dio cijevi ili je bolje odmah zamijeniti cijelu cijev u hladilu? Pretpostavjam da rupice na početku znače da je materijal potrošen i da će uskoro puštati i na drugi djelovima?
Sačuvana
jon
Administrator
*****

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Starost: 57
Lokacija: MK
Poruke: 431

OS:
Linux
Browser:
Safari


« Odgovor #33 Poslato: 25. Februar 2013, 11:42:23 »

Mehurcice se javljaju i od temperature. Isto kao sto se javljaju pre nego sto voda pocne da kluca.
Bolje bi bilo da prvo ispustis vodu iz tabarke i da zacepis spiralu i je napunis vodom.
Tad ces videti dali i gde uistini pusta cev.
Ako mozes, postavi neku sliku,jer se "diagnoza" lakse da kad vidis pacienta. Smiley
Citat
....izgleda da je rupa s donje strane pa je prilično nedostupna
Upotrebi neko malo ogledalo.Tako ces bolje i videti kolika je prava steta.
Popravljati bakarnu cev i nije tako tesko i komplikovano,ako imas pravi alat.
Ako nemas onda znas sigurno neko ko radi parno ili je kazandzija,pa ti on to popravi.
Sačuvana

Investicija u znanje jos uvjek donosi najbolju kamatu.
peca50
Zlatni član
*****

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Starost: 74
Lokacija: Krnjevo(pomoravlje) Ratković (levač)
Poruke: 1.105

OS:
Windows XP
Browser:
Firefox 18.0


WWW
« Odgovor #34 Poslato: 25. Februar 2013, 21:59:22 »

Nedavno sam prvi puta založio peć, spojio hladilo i prodestilirao nekoliko litara (destilirane) vode radi čišćenja kotla. Shvatio sam da mi je kotao, kapak, cijevi...sve prljavo na najjače - imat ću posla za očistiti to pošteno.

Osim toga, nakon što sam napunio hladio vodom da i njega isprobam, primijetio sam da cijev u hladilu pušta pri vrhu (imam hladilo od oko 200L sa spiralnom cijevi). Ne pušta značajno, odnosno rupa nije velika - duž prvih 20ak cm cijevi stvaraju se mali mjehurići... Sad je cijev još prepuna kamenca kojeg moram očistiti, pa ću tek vidjeti koji su razmjeri problema. Da stvar bude gora - izgleda da je rupa s donje strane pa je prilično nedostupna. Cijev je s donje strane hladila zavarena, tako da ne dolazi u obzir njeno skidanje i krpanje...

Da li ima smisla zamijeniti samo probušeni dio cijevi ili je bolje odmah zamijeniti cijelu cijev u hladilu? Pretpostavjam da rupice na početku znače da je materijal potrošen i da će uskoro puštati i na drugi djelovima?
Probaj ovako,
napuni tabarku vodom, ako curi voda na izlaznoj cevi ispod koje se postavlja prihvatni sud za rakiju, onda je sto posto sigurno da je spirala probusena. I ako je probusena, mislim da ti je najbolje resenje da umesto spirale postavis klasicni cilindricni kondenzator.
Sačuvana

Sve sto trazim od vina je da uzivam u njemu!
Hemingvej
jagnjilac
Prijatelj foruma
*****

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Starost: 64
Lokacija: Jagnjilo-Mladenovac
Poruke: 300

OS:
Windows XP
Browser:
Safari


« Odgovor #35 Poslato: 26. Februar 2013, 19:07:09 »

Probaj ovako,
napuni tabarku vodom, ako curi voda na izlaznoj cevi ispod koje se postavlja prihvatni sud za rakiju, onda je sto posto sigurno da je spirala probusena. I ako je probusena, mislim da ti je najbolje resenje da umesto spirale postavis klasicni cilindricni kondenzator.

To jeste nacin da ustanovis da li je ostecena spirala, ali ces tako tesko ustanoviti na kom je mestu ostecenje.
Za lociranje ostecenja treba primeniti ovo sto je predlozio jon. Najsigurniji nacin je skinuti spiralu (mada vidim da je ovde to nemoguce) zatvoris jedan kraj, sa druge strane se uduvava vazduh i na spirali koja je naprskana rastvorom vode i deterdzenta fajtericom se pojave mehurici na ostecenom mestu..
Sačuvana

Jelo je potreba, a razumeti se u jelo i pice predstavlja umetnost
bistrica
Administrator
*****

Van mreže Van mreže

Lokacija: BiH
Poruke: 3.798

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #36 Poslato: 27. Februar 2013, 11:01:33 »

Hajde da se i ja kao peti priključim ataku na „jadnu malu rupicu“. Smiley Ona stvarno može biti mala i „neprimjetna“ do te mjere da na nju tećnost ne curi u klasičnom smislu nego da prolazi u takvoj mjeri da samo vlaži oko nje. Dakle ako se pitamo da li je ima ili ne, onda je najbrža i najjednostavnija metoda ovo što jon predlaže. Ako i posle toga cijev sa vanjske strane ostane suha onda je najvjerovatnije i nema. Ovo što jagnjilac predlaže je u stvari još pouzdaniji način mjere istrošenosti materijala, zbog pritiska u cijevi, jer „rupica je vrag“ pa zna nekada i prevariti zbog okolnosti u kojima je ne možemo tako lako uočiti. Kako se stvar komplikuje rastavljanjem sistema koji je potrebno provjeriti, onda je prikladnija i jednostavnija a isto tako do kraja pouzdana ona preporuka koja se nalazi u svim priručnicima. Provjera cjelokupnog sistema tako što se destilacija izvodi sa vodom u kazanu ali bez vode u tabarci, rad na suho. Na mjestu gdje postoji bilo kakva rupica vodena para će vidljivo „šištati“ u mlazu od nekih petnaestak centimetara. Vidljivost se znatno povećava u noćnim satima pri normalnom osvjetljenju i pojačanoj vlažnosti vazduha. Ovo je ujedno i najkvalitetniji način čišćenja sistema za destilaciju, nakon poželjnog tretmana kristalnom ili kaustičnom sodom. Ako se neko boji rada na suho, a ima kondenzator ili cijev dovoljne zapremine ili dužine, onda se ta tabarka može napuniti vodom do polovine. Tako se može provjeriti nagriženost ili istrošenost bakra na starom kazanu ali ne i neko mehaničko oštećenje u zoni lule na koju izlazi destilat.    
Citat
Da li ima smisla zamijeniti samo probušeni dio cijevi ili je bolje odmah zamijeniti cijelu cijev u hladilu? Pretpostavjam da rupice na početku znače da je materijal potrošen i da će uskoro puštati i na drugi djelovima?
Pravlnim režimom rada tabarke uz redovno održavanje čistog kondenzatora, bez obzira da li on bio spirala ili cilindar, dešava se njegovo trošenje uslijed reakcije bakra sa agresivnim materijama iz destilata. Najviše u zoni od gornje trećine do polovine visine tabarke, jer je to područje na kojem najviše kondenzuju ove materije. Ako nam tabarka stalno radi pod hladnijim režimom onda je to trošenje više prisutno u gornjoj trećini. Dakle, kod na prvi pogled solidne cijevi, bez mehaničkih oštećenja, imamo situaciju da nam gotovo i nema trošenja cijevi ili cilindra u donjoj polovini tabarke. Međutim u situacijama kakva je ova kada je zapremina kondnzatora (cijevi) više nego četiri puta manja od potrebne stvar se bitno mijenja zbog neravnomjerne i nepravilne kondenzacije pa je ovdje potrošnja te cijevi po cijeloj njegovoj dužini, a sigurno nešto isparenja izađe na lulu nekondenzovano. Tako da je i moja preporuka kao i pecina, potpuno zamijeniti ovu cijev bez obzira da li ima rupice na njoj. Staviti kondenzator, ili novu cijev koja je četiri puta duža (12 metara umjesto sadašnja 3).
Sačuvana

Znanje se množi dijeljenjem.
U potragu za istinom se može krenuti samo onda kada se dovede u pitanje neko vjerovanje koga smo se do tada čvrsto držali.
rnovak
Stariji član
***

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Poruke: 129

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #37 Poslato: 01. Mart 2013, 10:12:08 »

Prvo da zahvalim svima na forumu na korisnim savjetima i informacijama!!
Pokušat ću iznijeti svoj plan za izradu novog hladila za kotao od 80 L. Shvatio sam iz vaših savjeta da hladilo koje imam puno manjeg kapaciteta od idealnog, a uz to je dosta potrošeno i neodržavano  – pa ću probati napraviti novo. Logika mi je da napravim hladilo od nule (kapacitirano za kotao od 80 L) koje ću moći koristiti duži niz godina, a možda i s nekim novim kotlom… Odabrao sam varijantu hladila sa spiralom jer mi je jednostavnija i jeftinija za izradu! Prvo stavljam slike mog bolesnog i pre malog hladila…



A sada plan… kupit ću novu limenu bačvu (za staru nisam siguran je li zdrava) od 200 L (55x90 cm). Kotao je volumena 80 L pa mi je potrebno hladilo volumena 8 L. Za taj volumen trebam oko 10 m bakrene cijevi unutarnjeg promjera 2,7 cm. Cijev bi bila svinuta na način preporučen na ovom forumu – dakle minimalan razmak između zavoja bio bi 1,5 puta vanjska debljina bakrene cijevi tj. 6-8 cm.
U bačvu bi ugradio dvije pipe za ispust vode i dva termometra (za bojlere) za praćenje temperature vode u bačvi. Uz to planiram ugraditi cijev s vanjske strane za ulijevanje hladne vode na dno bačve. 


Imam nekoliko konkretnih pitanja:
1. Da li je za kvalitetu bakra u redu da koristim cijev koja se koristi u grijanju?
2. Koja je debljina cijevi optimalna za hladilo (dakle ne promjer, nego debljina metala)?
3. Koja je optimalna horizontalna udaljenost zavoja cijevi od ruba bačve za učinkovito hlađenje?
4. Obzirom da se cijevi prodaju u dimenzijama po 5 m – koliki je problem na spoju dvije cijevi?

Da li sam nešto propustio, odnosno ima li još nešto na što moram pripaziti?

pozdrav
Sačuvana
bistrica
Administrator
*****

Van mreže Van mreže

Lokacija: BiH
Poruke: 3.798

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #38 Poslato: 01. Mart 2013, 14:31:29 »

Uf, dobar si.  Thumb Detaljna analiza kod postavljenih pitanja zaslužuje isti takav odgovor.
Prvo ona konkretna.
1.   Sve na kazanu bi trebalo biti od što čistijeg bakra. Cijevi ćeš naći takve kakve jesu pa je i to u redu.
2.   Deblji bakar bolje provodi toplotu i on je bolje rješenje na svakom dijelu kazana, ali je to ovdje manje bitno jer se ne stvara neki posebno veći efekat. Dakle, bolje su deblje ali ne vjerujem da ovdje imaš izbora, pa uzmi one koje su lako dostupne na tržištu, centralno grijanje.
3.   Na višestruko većim kazanima sa isto tako većim tabarkama, što znači i većem prečniku cijevi za hlađenje se ta udaljenost kreće u zoni od 10-20 cm. Kod tebe bi moglo i nekih 7 cm, jer bi sa 5 cm bila narušena donja granica pa treba bježati od nje.
4.   Ne samo da nije nikakav problem nego je to jedini način da se napravi kvalitetna spirala. Normalno da taj spoj treba da je propisno urađen, i da je cijev nakon toga dobro isprana.
Citat
Da li sam nešto propustio, odnosno ima li još nešto na što moram pripaziti?
Za razliku od cilindričnog kondenzatora gdje tabarka u pravilu ima nužno veću visinu od njene širine (prečnika) kod spirale (bakarne cijevi) je praktično rješenje funkcionalno kada su njena visina i prečnik približno jednaki. Na žalost sva znanja, iskustva i praktična rješenja, pa i moja,  Smiley su vezana za one znatno veće kazane od ovih 80 litara. Ništa bitno tu nije drugačije, niti se dobiva posebno lošije rješenje, ali pod uslovom da se naprave mali kompromisi koji se moraju napraviti. U tvojoj situaciji taj kompromis bi bio veća zapremina tabarke i posloženo rastojanje između krugova u toj spirali u skladu sa onim što je moguće.

Prvo što moraš ispoštovati je da cijev spirale ne smije imati veći prečnik od parovodne cijevi, i da je na početku spirale taj prečnik maksimalno velik, isti ili za nijansu manji. Ako je tvoja mjera ovih 27 mm, onda ti za spiralu zapremine 8 litara treba cca. 14 metara ove cijevi, a ne 10 kako si napisao. Tabarka, u onom dijelu koji je ispunjen vodom treba da ima prečnik i visinu od 70 cm. Praktično bi bilo da visina tabarke bude veća za prazni prostor, bez vode, za nekih 10-20 cm, a na takvoj posudi (i na ovoj visini od 70 cm) se postavlja otvorena cijev bez ventila za slobodan izlazak tople vode. Na ovoj visini vode možeš napraviti devet krugova spirale prečnika 50 cm i tako dobiti dužinu cijevi od 14 m, što daje zapreminu od 8 l. Možda je i najpraktičnije potrošiti svih 15 metara cijevi i tako napraviti spiralu kojoj su rastojanja između krugova po visini takva da se sve to uklopi u visinu vode u tabarci (70 cm). Spiralu slobodno počni savijati odmah na 69 ili na 70-tom centimetru. Ni par centimetara veća visine vode iznad ovih 70 nije problem.
Ako sam nešto propustio napisati, slobodno pitaj.
Sačuvana

Znanje se množi dijeljenjem.
U potragu za istinom se može krenuti samo onda kada se dovede u pitanje neko vjerovanje koga smo se do tada čvrsto držali.
jagnjilac
Prijatelj foruma
*****

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Starost: 64
Lokacija: Jagnjilo-Mladenovac
Poruke: 300

OS:
Windows XP
Browser:
Safari


« Odgovor #39 Poslato: 01. Mart 2013, 20:58:38 »

Ja sam siguran da je cilindar u ovom slucaju jevtinija varijanta. Nije bas lako saviti cev u spiralu u varijanti sam svoj majstor. Ako to planiras da ti neko usluzno odradi, onda bolje nadji nekog kazandziju da ti napravi cilindar.
Sačuvana

Jelo je potreba, a razumeti se u jelo i pice predstavlja umetnost
sale
Zlatni član
*****

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Starost: 46
Lokacija: Beograd
Poruke: 1.084

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #40 Poslato: 01. Mart 2013, 21:10:30 »

I ja mislim da ti je cilindar bolje resenje,od spirale.Cev se ne savija tako lako,postoji opasnost da pukne i oonda je to najskuplja varijanta.Kazandzije imaju i gotove te cilindre,raspitaj se malo pa onda odluci.
Sačuvana
jon
Administrator
*****

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Starost: 57
Lokacija: MK
Poruke: 431

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Microsoft Internet Explorer 7.0


« Odgovor #41 Poslato: 01. Mart 2013, 21:50:48 »

Hajde da i ja kazem svoje  Smiley
Prvo pohvalu za @rnovak!
I mene pomalo zacudelo njegovo strucno pitanje postavljeno u drugoj poruci.
Kad si postavio prvu poruku mislio sam da ne znas puno o "zanatskim poslovima",ali me ova druga "strucna" poruka malo zbunila i zacudela,zato sto mislim da si vec znao neke odgovore, a pravio se malo onako..... "skroman"  Smiley
Bravo!
Sto se savijanja cevi tice,stvarno je problem ako nemas alat da savijes one cjevi za parno.
Ali postoje i one cjevi sto se koriste za hladjenje velikih klimatizera jer su od mekog bakra. Manje su kruti nego one za parno.

One su vec i savijene u krug i slozene u kotur(ili kako se vec kaze). Vrlo lako je njih "doterivati" u zeljenu velicinu kruga,a ima ih u skoro sve velicine.
I ja sam pomislio da ovo prolece promenim svoj stari cilindar u spiralu .
Sačuvana

Investicija u znanje jos uvjek donosi najbolju kamatu.
bistrica
Administrator
*****

Van mreže Van mreže

Lokacija: BiH
Poruke: 3.798

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #42 Poslato: 01. Mart 2013, 22:24:54 »

Ja sam siguran da je cilindar u ovom slucaju jevtinija varijanta...
Bolje-lošije je druga priča, ali za jeftinije ne vjerujem. Materijal bi trebao biti tu negdje ili čak nešto niže u cijeni, jer je na istoj debljini bakra manja površina pa time i težina kod cijevi nego kod cilindra. Jedino ako je usluga savijanja cijevi skuplja od izrade cilindričnog kondenzatora.
Sačuvana

Znanje se množi dijeljenjem.
U potragu za istinom se može krenuti samo onda kada se dovede u pitanje neko vjerovanje koga smo se do tada čvrsto držali.
rnovak
Stariji član
***

Van mreže Van mreže

Pol: Muškarac
Poruke: 129

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #43 Poslato: 05. Mart 2013, 13:38:01 »

Šaljem konačni plan izrade hladila za kotao od 80L.

- Limena pocinčana bačva od 220 L (cijena u oglasniku 70ak Kn - 10€).
- U bačvu pri vrhu ugrađen limeni ispust za toplu vodu, a na dnu pipa za ispuštanje vode na kraju rada (cijena 30ak Kn - 4 €).
- Termometri na vrhu i dnu bačve za praćenje zagrijavanja vode. Termometri su analogni (s kazaljkom) koji se koriste na bojlerima - cijena 2x30ak Kn (2x4€).
- Cijev za uvođenje hladne vode na dno bačve zavarena fiksno na dnu bočne stijenke bačve.

Hladilo:
Vodoinstalaterske) bakrene cijevi volumena oko 8L. Hladilo je istog promjera kao i parovodna cijev koja spaja kotao i tabarku.
Nažalost ne postoje u prodaji kolutovi svinute bakrene cijevi promjera 2,8 cm (maksimalno što sam našao je 2,2 cm).
Jedina opcija su cijevi od 500 cm, promjera 2,8 cm, debljine lima 1mm - dakle cijevi će biti potrebno izvana zalemiti i svinuti od nule - nije jednostavno ali je svakako moguće strojno (za što imam mogućnost).
Za volumen hladila od 8L potrbno je ugrubo 15 metara svinute bakrene cijevi (dakle tri spojene šipke od 5 m).
Cijena 15 m x 55 Kn/m = 825 Kn (110 €)

Ukupno bi me materijal (bez cijevi za uvođenje hladne vode) trebao koštati oko 1000 Kn (130 €). Naravno, plus ruke!
Nije malo, ali računam da sam s ovime na kvalitetan način riješio hladilo i nadam se da ću ga takvog koristiti duže vrijeme...još kad bi staro hladilo uvalio nekome po sitne pare  whistlefly  Ima neki kupac?  Grin

Sačuvana
bistrica
Administrator
*****

Van mreže Van mreže

Lokacija: BiH
Poruke: 3.798

OS:
Windows NT 6.1
Browser:
Safari


« Odgovor #44 Poslato: 05. Mart 2013, 17:52:11 »

Citat
još kad bi staro hladilo uvalio nekome po sitne pare whistlefly Ima neki kupac?  Grin
Možda upali kod nekog ko ne prati ovaj forum. whistlefly  
Citat
dakle cijevi će biti potrebno izvana zalemiti i svinuti od nule - nije jednostavno ali je svakako moguće strojno (za što imam mogućnost)
Nije to tako komplikovano kako izgleda na prvi pogled. Ispuni cijev suhim pijeskom i dobit češ idealnu spiralu. Ovaj je to dobro uradio na nečemu što se inače ne naziva mašinom za savijanje cijevi.

Sačuvana

Znanje se množi dijeljenjem.
U potragu za istinom se može krenuti samo onda kada se dovede u pitanje neko vjerovanje koga smo se do tada čvrsto držali.
Stranice: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Idi gore
  Štampaj  
 
Prebaci se na:  

UseBB Port by Gaia Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2007, Simple Machines | Srpski prevod: Jovan Turanjanin


Prijatelji Foruma
rscaffe.com | rakijaizkrnjeva.org | vivis.org.rs

Stranica je napravljena za 0.093 sekundi sa 21 upita.